Vijf studenten brengen met Sip ‘n Taste de Ronde van Vlaanderen in je bierglas

Vijf studenten brengen met Sip ‘n Taste de Ronde van Vlaanderen in je bierglas
De vijf jonge ondernemers brengen een Ronde van Vlaanderenbierbox!

Vijf studenten KMO en Ondernemen aan hogeschool UCLL Leuven-Limburg brengen Sip ‘n Taste bij de bierconsument. De vijf jonge ondernemers bedachten drie conceptboxen, één daarvan is de themabox. Tijdens deze paasperiode is dit sportgerelateerd in de vorm van de Ronde van Vlaanderenbox geworden, alluderend naar Vlaanderens Mooiste die op zondag 4 april plaats zal vinden.

Eén van de vijf jonge ondernemers, Fons Van Oosterwijck uit Keerbergen, legt kort uit.

“Bij onze Ronde van Vlaanderenbox volgen we samen met de renners naadloos het parcours. We beginnen in Antwerpen met een triple d’Anvers en gaan zo verder langs Dendermonde (Vicaris), Erpe-Mere (Saison d’Erpe-ere). Daarna volgen in de Vlaamse Ardennen de Ename Tripel, de Wolvenberg (Wolf Carte blanche), Buffalo bitter daar de brouwerij vlakbij de Koppenberg ligt, het Blond Muurken uiteraard verwijzend naar de Kapelmuur in Geraardsbergen. Daarna komen vlotjes de Pater Lieve tripel verwijzend naar de Paterberg en de Oude Kwaremont (Kwaremont) aan de beurt. We sluiten af met hoe kan het ook anders een Flandrien. Zo volgen we het parcours. Daarbuiten bieden we in onze box een infoboekje over de koers en de bieren aan”, wist Van Oosterwijck. Samen met Thomas Millissen en Olivier Jansseune beiden uit Tremelo, Rune de Kesel uit Dworp en Jordi Deboodt uit Boechout dit concept aan in het kader van hun studie. De wielerklassiekergerelateerde box kost de modale sport- en bierliefhebber overigens 34,95 euro.

Sip ‘n Taste is een concept gelanceerd door vijf jonge ondernemers met een passie voor bier. Ze hebben hun eigen ervaringen omgezet in een onderneming. Traditioneel opteert men meer naar standaardgewoontes qua bieren kiezen. Daarom brengen deze heren bierboxen die met expertise worden samengesteld op de markt. Het doel is om de gewoontes van mensen te doorbreken en hun nieuwe wegen te doen inslaan.

Een kleine blik in de Ronde van Vlaanderenbox
Een kleine blik in de Ronde van Vlaanderenbox

Om dit te kunnen realiseren heeft het kwintet drie conceptboxen bedacht die maandelijks vernieuwen. Allereerst is er een streekbierenbox, waarbij elke maand een nieuwe provincie in de kijker wordt gezet. De tweede box is hun Sip ‘n Taste box. Hier stellen ze elke maand een nieuw bier of een nieuwe smaak centraal en in deze box bieden ze negen minder bekendere alternatieven aan. Tenslotte is er dan de themabox die inspeelt op feestdagen en evenementen.

Geef een reactie