Sporting Kortenberg bouwt aan toekomst met nieuw bestuur en businessclub
Bij vierdeprovincialer Sporting Kortenberg hebben ze dit seizoen een nieuw bestuur aangesteld. Met voorzitter Thomas Bollaerts aan het roer en in zijn zog vele gemotiveerde vrijwilligers brachten ze in deze donkere dagen flink wat sfeer, niet in het minst met hun sportieve uitdaging omtrent de Warmste Week waarvoor de club flink wat kilometers aan het afmalen is.
Voorzitter Bollaerts is afkomstig uit de omgeving van het stadion aan de Colombasite. Zijn vader Freddy stond aan de wieg van de doorstart van FC Kortenberg naar Sporting Kortenberg in 1999. Bollaerts nam de fakkel over van Johnny Van Der Auwera.
“Hij gaf al even aan het rustiger aan te willen doen. Ik word nu bij de vereniging omringd door ervaren sportfanaten en ook enkele nieuwe gezichten. Ik wil een nieuwe wind laten waaien met alle respect en dank voor het werk van de voorbije jaren. We zijn ook fier op onze nieuwe kledij en ondanks de coronacrisis valt het financieel mee voor ons. We leggen de nadruk op spelers uit de nabije buurt, zij dragen grotendeels onze ploeg”, wist de voorzitter.
Sportief hadden de geel-zwarten het competitieverloop uiteraard anders willen zien verlopen. De ambitie om te stijgen naar derde provinciale is nog steeds aanwezig en eveneens mogelijk in deze reeks in vierde provinciale C. “Als we alles wat nog komt van onze drie inhaalmatchen, dan ziet het er goed uit. We mikken op promotie naar derde provinciale, indien dat niet lukt dan zijn we ook blij met nog een jaartje in vierde, maar ambitie moet er altijd zijn.”, klonk het bij de sportieve staff.
In deze coronatijden kunnen en konden de spelers van Sporting Kortenberg punten verdienen met funchallenges. In dat kader beleven ze nu de slotweek om hun punten te verdienen en lopen ze voor het goede doel, namelijk de Warmste Week.
“We worden hiervoor gesponsord door familie, vrienden en vijf bedrijven in de buurt en dat zijn Traiteur André Claessens, Kokoro, DAP Akuut, Axis travel & hotel, De Frietist. Er zijn spelers die al afstevenen op veertig kilometer lopen, we zitten al aan meer dan vijfhonderd kilometer voor het goede doel. We sporten met 35 actief mee. Hopelijk verzamelen we een mooie som!”
Bij Sporting Kortenberg begonnen ze met een businessclub, op enkele maanden tijd werd het een succes.
“Business Club Kortenberg is een initiatief vanuit onze voetbalclub om een netwerkplatform voor lokale handelaars te creëren. Dit ontstond om zo het ‘klassieke’ sponsorverhaal te vervangen door een modern en dynamisch concept, en het sponsor-partnership naar een hoger niveau te tillen. We weten dat grote clubs zoals Malinwa en OHL dat doen, we zijn zeker ook eens gaan luisteren bij goedwerkende clubs in de streek zoals Kampenhout en Herent. De opstart was een heus succes zodat we na enkele weken hebben afgesloten op dertig leden voor het seizoen 2020-2021. Naar volgend seizoen toe lijkt het erop dat we zullen verdubbelen qua aantal leden. Het opzet is dat elke handelaar die lid wordt, hiervoor toegang tot drie netwerk events zoals een ontbijtsessie, brunch, walking dinner. Ze krijgen en een jaar lang publiciteit in en rond het voetbal gecombineerd met nog talloze incentives. Onze eerste events vielen in het water door Covid 19. We gingen hen bedanken met een corona proof alternatief, namelijk een drop-off met een verwenbox en een virtuele kennismakingsronde tussen de leden. De leden van Sporting Kortenberg gaan ook heel regelmatig langs bij deze handelaars om hen te bedanken voor de steun. We beseffen dat we een mooi verhaal aan het schrijven zijn, ondanks de moeilijke maatschappelijke en sportieve situatie. Hiervoor zijn we heel dankbaar naar onze vaste en nieuwe partners toe”, klonk het bij het bestuur.